torsdag den 27. september 2012

udfordringprojekt


Jeg har 9 spisestue stole, der trænger til en meget kærlig hånd.
Det er stole jeg har fået, men de er ikke ens.
Der er forskelligt betræk på, de er slidte og beskidte.
Min plan er nu at slibe stolene, og nogle af dem trænger til en mindre reperation, da benene på nogle af stolene ikke sidder så godt fast, hvilket har resulteret i én gæst engang faldt på gulvet ups!!
Derefter skal de have en ny gang maling, men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det skal males med pensel (hvilket jeg har gjort før, men det tager sååååå lang tid) eller om jeg skal prøve og sprøjtemale dem hmm, det er jo lidt en opgave, da det kræver en vis form for dygtighed, da malingen helst ikke skulle rende, men men men jeg må se hvad jeg vælger, og evt få hjælp af manden....
Til sidst, som alligevel nok bliver det første jeg gør, er at ombetrække stolenene, så de bliver pæne og ikke mindst ens. Jeg har valgt at købe en form for skind, da dette kan tørres af, når børnene spilder.
Så nu skal jeg igang, billeder bliver lagt ind løbende.....

En meget grim stol, der har været udsat for lidt af hvert fra mine børn



Sædet er pillet af, og stolen kan nu slibes






Jeg tager der gamle betræk af stolen, der er sat fast med hæfteklammer.


Den anden type stol, som gennemgår samme tur som vist foroven



Stolen er mu malet 1 gang, med spray maling, den blev i alt malet 3 gange. Det var egentlig ikke så svært som jeg først troede, malingen løb dog nogle steder, men øvelse gør vel mester eller......



 
Nye gamle stole








Ingen kommentarer:

Send en kommentar