søndag den 8. januar 2012

biotop


Min første biotop var et stykke skov/strand ved Varnæs vig, det var virkelig hyggeligt da det både var et lille vandløb, skov og strand. . Jeg er ikke gode venner med denne blog og har alridg fået lagt mine billeder ind, men det gør jeg nu.Jeg må blot lære at være tålmodig.











Da jeg sidst var på besøg ved min biotop, var der blevet smidt en ødelagt båd oveni, flot! Så derfor har jeg droppet skov og strand og nu valgt et lille vandhul i Felsted.

Min nye Biotop

Vandhul i Felsted, ligger lidt uden for bebyggelse i et grønt område, med mark til den ene side.
Jeg tror det er beregnet til regnvand, da der i den ene ende er et udløb.


                                                    Her kan man se det ligger som en fordybning i forhold til naturen omkring.


Et Birketræ, kendes på den hvide bark.
Kan blive 25-30 meter højt og ca 100 år

En bar busk, bliver nu hyggeligt når der kommer lidt grønt på




 


Levende Mosesnegl
Mosesneglen er et bløddyr ligesom muslinger og blæksprutter
Den kan blive op til 15 cm lang, denne er dog kun 6 cm
Mosesneglen er tvekønnet, men som regel parre den sig med en anden mosesnegl.

                                                    Huset fra en posthornsnegl, er ligesom Mosesneglen et blødyr
Huset fra en Mosesnegl
Er i fuld gang med at finde flere dyr, håber bestemt der er noget at komme efter på denne biotop, udover snegle.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar